E-Ticaret Nedir?


1. E-TİCARET NEDİR?
İnternetin yaygın bir şekilde kullanılmasıyla birlikte Ticaret kavramı da farklı bir boyut kazanmıştır. Ticaret internetten önce ve internetten sonra olmak üzere iki grupta incelemek bu sayede mümkün olmuştur. İnternetten önce Ticaret herhangi bir yer kiralayarak veya satın alarak gerekli belgeleri tamamlayıp küçük bir işletmeden ibaretken, İnternetin Ticaret ile birleşmesinden sonra belirli bir saatte değil her an ulaşabileceğiniz bir platform olan E-Ticaret ortaya çıkmıştır. Bu sayede insanlar alış-veriş için evinden çıkıp zaman kaybederek alış-veriş yapmak yerine diğer işlerini yaparken bir yandan da internet üzerinden ihtiyacı olan ürüne ulaşabilmektedir.  E-Ticarette sadece gerçek ürünler yoktur. Uygulama içi satın alımlarda mevcuttur. Bu sayede ücretsiz bir uygulamayı çeşitli web platformlarına koyduğunuz zaman uygulama içi satın alımlardan ciddi manada para kazanabilirsiniz.
2.E-Ticaret İçin Gerekenler
1.      İnternet bağlantısının olduğu bir bilgisayar bu işlemin en başlıca gereksinimidir.
2.      E-Ticaret yapabileceğiniz bir platforma ihtiyacınız var (Mobil Uygulama, Hazır E-Ticaret Siteleri (Gitti Gidiyor, N11, Hepsi Burada gibi), Web Siteleri, Sosyal Medya E-Ticaret Firmaları vs.)
3.      Emeğinizin karşılığını alabileceğiniz bir online para transferi olan bir sisteme ihtiyacınız var. Diğer adıyla bir Sanal Pos eklemeniz gerekmektedir.
4.      Sanal Posunuz olmadan önce bir banka ile anlaşmanız ve burada hesap açmanız gerekmektedir.
5.      Satış Platformunda ürünü tanıtmak en önemlisidir. Ürününüzü tanıtan bir yazı vs. ile iyi bir pazarlama stratejisi belirlemeniz gerekmektedir.
6.      Yaptığınız işe en uygun alan adınızı yani domain almanız gerekmektedir. Domain uzunluğu en fazla 15 karakter olmalı ve çekici bir ada ihtiyacınız var.
7.      Yapmış olduğunuz işlemler şu ana kadar çok basit görünse de aşırı derecede alan gerektiren bir platform olan E-Ticaret için en iyi Hosting’i almanız gerekmektedir. Aylık veri trafiğinde sıkıntı çıkarmaması en iyi hizmeti vermenizi sağlar.
8.      Vermiş olduğunuz hizmetin kategorisinde hiçbir şeyin eksik olmayacağı bir tedarikçi bulmanız gerekmektedir.
9.      Yanınızda çalışan işçilerin bu işten anlaması gerekmektedir.



3. E-TİCARET NEDEN ÖNEMLİ?
“E-Ticaret Neden Önemli?” sorusunun cevabını son zamanlarda görmüş olmaktayız. Çinin Vuhan şehrinde ortaya çıkan COVID-19 (Korona Virüs) den kaynaklı ülkelerin ekonomisi çökmüş durumdadır. E-Ticarete önem veren ülkeler veya işletmeler ekonomi çöküşünden fazla bir zarar almamaktadırlar. İnternet üzerinden yapılan alış-verişler paranızı online ortamda saklama imkânı sağlamaktadır. Hem sizin açınızdan hem de ülke açısından bu bir faydadır. E-Ticaret zamandan tasarrufun yeridir. En basitinden Çalışma zamanında herhangi bir malzemeye ihtiyaç duydunuz ve bu malzeme işyerinizde bulunmamaktadır. Bir telefon kadar uzakta olan E-Ticaret firmalarının herhangi birinden ihtiyacınızı giderebilir ve kısa süre içerisinde size ürününüz gönderilir. Geçen süre zarfında işinizin başka bir bölümünü yapabilir veya farklı bir iş ile uğraşabilirsiniz. Bu sayede daha hızlı ve verimli çalışmış olursunuz.



4.E-Ticaret’in Avantajları
4.1.        SATICI AVANTAJLARI
1.      Yerden tasarruf, Stok tutma zorunluluğu ortandan kalkar.
2.      Yeni müşteri potansiyeli kazanma.
3.      Birebir müşteri ile ilgilenme.
4.      Minimum gider.
5.      Satışlar daha fazla olur.
6.      İstediğiniz her ürünü satma imkânı
7.      Evde bile yapabilirsiniz, yer gerektirmez.
8.      Online değişimler her zaman hız kazandırır.
9.      Firma reklamlarınız en iyi şekilde yapılır.
10.  Yeni bir satış kanalıdır.

4.2.Alıcı İçin Avantajları
1.    Çeşitli firmalar arasında kolayca fiyat karşılaştırması yapabilme
2.    Evden çıkmadan alış-veriş imkânı sunar
3.    Ürüne ulaşım için olan ücret ve süre azalır
4.    Ürünü kullanan kişilerden birebir öğrenebilme
5.    Ürünün çeşitlerini rahatlıkla görebilme imkânı
6.    Ürün ile ilgili daha rahat bilgi alabilme
7.      Rahat bir ödeme yöntemi



5.E-Ticaretin Dezavantajları
İletişim Kopukluğu: Müşteriler ile yüz yüze iletişim kurmak her zaman için iyidir fakat E-Ticaret ile ne yazık ki bu mümkün olmuyor. Bazı müşteriler ile yazışarak anlaşmak çok zordur buda satıcı ile müşteri arasında büyük bir iletişim kopukluğu yaratır.
Tek Alış-veriş: Genelde bayanlar birkaç kişi bir araya gelip veya ailecek toplanıp alış-verişe giderler. E-Ticaret sayesinde bu şekilde bir davranış sergilenemiyor birazda aile veya arkadaşlardan vakit çalıyor
Ürün Deneme: E-Ticaret firmalarından aldığınız ürünleri deneme imkânınız firmadan firmaya değişmektedir. Genel olarak inceleyecek olursak hijyen açısından ürünler veya eşyalar alıcılar tarafından denenme gibi bir maddeleri/kuralları bulunmamaktadır.
Kargo Ücretleri ve Bekleme Zorunluluğu: İnternetten aldığınız ürünler hemen kapınıza gelmiyor. Normal olarak uzaklığa göre ürünün size gelme zamanı değişiklik gösteriyor. Ekstradan gelen ürüne kargo ücreti veriliyor. Ürünlerin zamanında gelmeme gibi bir sorunda ortada.
Online Alışverişe Güvenmeyen Kullanıcılar: Günümüzde E-Ticaret kadar dolandırıcılıkta aldı başını gidiyor. Eskiden evlere giren hırsızlar artık E-Ticaret siteleri açıp parayı alıp kaçıyorlar veya bir ürün için sipariş toplayıp para alıp kaçıyorlar. Hal böyle olunca insanlar da ister istemez bir şüphe duymaya başlıyor. Burada tüm sorumluluk alıcıda yani müşteridedir. Alış-veriş yapmış olduğu firmayı biraz araştırması gerekiyor. Yorumlarına, takipçilerine bakması gerekiyor daha sonra sitede SSL Sertifikası var mı yani site web tarayıcısından girdiği zaman güvenli mi gözüküyor diye bakmalı. Satıcının profilini araştırmalı hemen ucuz diye veya kargo ücreti yok diye almaya kalkmamalıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Post ekranı nedir? POST Nasıl Çalışır?

Datagridview'den textBox'a Veri Nasıl Aktarılır?

C# SQL BAĞLANTI KODLARI